2013. december 19., csütörtök

Keresztszemes hímzett karácsonyfa díszek

Néhány évvel ezelőtt a Praktika magazinban jelent meg hasonló gömb dísz keresztszemes hímzéssel. Az az ötlet inspirálta ezeket a gömböket. 
Az alapjuk hungarocell gömb. A gömböket középen körbe bevágtam, majd 2 db kör alakú kék vékony vászonnal bevontam őket. A középvonal vágásába tömködtem bele az anyag széleit, majd aranyszállal bevont dróttal takartam el a vájatot. Ahogy a drótot összetekertem a gömb tetején, kialakítottam egy hurkot, ennek segítségével lehet őket felakasztani. Egy sötétkék hálóra hímeztem a több helyről összeszedett mintákat, majd a hímzett  hálókat rávarrtam a gömbökre.


A gömbök inspirálták a csillagokat, melyeket ugyanabból a vékony kék vászonból varrtam. Kevés flízzel kitömtem őket, hogy picit ducik legyenek, de nem tömtem őket keményre. A hímzett hálót csillag formában vágtam ki, majd rávarrtam a csillagokra.


Nincsenek megjegyzések: