2013. március 18., hétfő

Aranyeső gyöngyből fűzve (leírással)

      
       Szeretem az aranyesőt. Tavasszal gyakran szedek a parkban néhány ágat, hogy itthon a vázában gyönyörködhessem benne.

Egyszer találtam a neten egy képet gyöngyből fűzött aranyesőkről. Nagyon jól néztek ki, ezért én is nekiláttam. Leírás nem volt a képhez, ezért készítettem hozzá egy saját mintát.
 
 
 A képen látható technikával 1 kis virághoz 4 szirmot fűzünk:

       1. sor 1 sárga
       2. sor 2 sárga
       3. sor 3 sárga
       4. sor 4 sárga
       5. sor 3 sárga
       6. sor 2 zöld
       7. sor 1 zöld
 
  A 4 db szirmot úgy fűzzük össze, hogy a szirmokat egymás mellé tesszük és a szirmok 1-1 szomszédos drótját összefogjuk és egy barna gyöngyöt fűzünk rá (a 2 szál drótra). A lelógó drótokat összesodorjuk. Az így elkészített szirmokat hurkapálcára rögzítjük, majd betekerjük barna krepp papírral. (Így nézett ki a talált képen.)
 
Én a természetesebb hatás kedvéért vastagabb drótra rögzítettem a virágocskákat és barna harisnyával tekertem körbe. A harisnyát kis ragasztóval rögzítettem. Így az ág kicsit göcsörtös, hajlott. Természetesebben hat, mint az egyenes hurkapálca. 
 
 

 
Egész tavasszal tavaszi hangulatot hoz a lakásba. Húsvét táján pedig tojásfaként remekül funkcionál:
 
 

Nincsenek megjegyzések: