2012. december 21., péntek

Só-liszt gyurma Karácsonyfa díszek

       Nem vagyok híve annak, hogy minden gyerek külön-külön ajándékozzon az óvó- és dadus néniknek az óvodában. Szerintem ennek úgy lenne értelme, ha a csoport összefogna, és közösen venne ajándékot. De ez ugye macerás, be kell szedni a pénzt, ki kell találni mi legyen az ajándék, amivel mindenki egyetért stb. Így marad a külön-külön ajándékozás. Úgy döntöttem, csakúgy mint Nőnapkor, most is Ambrus készíti el az ajándékokat: só-liszt gyurma Karácsonyfa díszeket. Nagyon lelkes is volt. Gondosan megtervezte melyik óvó néni melyik formát kapja :)
 
A gyurma a "szokásos": só és liszt 1:1 arányban annyi vízzel hígítva, hogy gyurma állagú legyen. Most először ételfestékkel színeztem. Jól átgyúrtam, de valahogy nem akart egy árnyalatú lenni. Aztán néhány perc után láttam, hogy mégis jól elkeveredett a festék, csak várni kellett kicsit :)
 
Ambrus szinte teljesen önállóan dolgozott: gyúrta, nyújtotta, szaggatta a gyurmát. Úgy belejött, hogy a családunk minden tagjának is csinált egy-egy formát.
Hogy havas hatást érjünk el, búzadarába forgattuk a kiszúrt formákat. Kicsit bele kellett nyomkodni, hogy ne peregjen le róla. Sütőben kisütöttük, majd lakkal lefújtuk.

Ilyenek lettek:

A kis csomagocskáknak papírból egy hópehely mintalyukasztó segítségével ilyen kis kártyákat készítettem:

Nincsenek megjegyzések: