2012. augusztus 3., péntek

Egyszerű süti sütés nélkül

      
       A július eleji kánikulában nagyon ettem volna valami finom süteményt, de nem akartam bekapcsolni a sütőt, hogy tovább melegítsem a lakást.
Teljesen véletlenül Dia blogjában találtam rá erre a sütire. Sütés nélkül készül, ezért ideális kánikulai napokon. Ráadásul annyira egyszerű, hogy nem lehet nem kipróbálni.
Először az alapreceptet  szerint készítettem el. Azt hiszem vékonyan kentem a tejfölös cukrot a keksz rétegek közé, mert elég száraz lett, bár gy is egy-két nap alatt elfogyott :)
Másodjára a 2. és 3. kekszréteg közé jóval több tejfölös cukrot kentem, amibe magozott meggyet szórtam. Így szerintem sokkal finomabb lett. A tejföl és a meggy jól passzolnak egymáshoz és a melegben különösen jólesik a savanykás íz. Jövő hétre újra kánikulát jósolnak, így ki is lehet próbálni! :) Szerintem érdemes.

Hozzávalók, ahogyan én csináltam:
0,5 kg négyzet alakú!! háztartási keksz
4 pohár tejföl
30-40 dkg magozott meggy
8 evőkanál barna cukor
2 cs vaníliás cukor

A tejfölt a cukrokkal kikeverem. A tepsit kirakom egy sor keksszel, megkenem a tejfölös masszával (kb. 3-4 mm-nyi vastagon). Újra kirakom keksszel, majd újra megkenem (én itt raktam bele a meggyet, és annyi masszát tettem még rá, hogy éppen elfedje a meggyet), újra keksz, krém, keksz, krém. Az én tepsimben ekkora adagból 4 rétegű lett a süti. Legalább egy éjszakát kell álljon a hűtőben, hogy a keksz jól felszívja a tejfölös krémet és kellőképpen megpuhuljon. Felszelni nagyon könnyű a kekszek között.

Nincsenek megjegyzések: