2011. szeptember 20., kedd

Tortadíszek lépésről-lépésre

Szombaton volt Dorka keresztelője. Ígértem, hogy megmutatom a tortát, és azt is, hogy hogyan készítettem el a tortadíszeket.
Maga a torta csokis piskóta, meggyes-joghurtos krémmel, ropogós csokiréteggel, fondant bevonattal.

A díszek készítése lépésről-lépésre

Virág
Készítettem egy négyzetet. Lekerekítettem a sarkait és bemetszettem négy helyen. Kézzel eligazítottam a szirmok szélét, hogy szép kerek legyen. Fakanál végével kicsit nyújtottam a szirmokon, majd egy apró golyót nyomtam a közepébe. Kézzel picit felpödörtem a szirmok szélét, és fejjel lefelé szárítottam, hogy ne legyen teljesen lapos.


Kiscipő
A szabásminta alapján kivágtam a cipő részeit, majd a talprészre rádolgoztam a cipő felső- és sarok részét. Sodortam egy rövid hengert, amit kilapítottam. Ez a cipő pántja. Rádolgoztam a cipőre, majd egy kevés papírral kitömtem a cipőt, hogy a pánt megtartsa formáját száradás közben. Készítettem két kis virágot az előzőek szerint és a kiscipő orrára helyeztem. Hogy biztosan ráragadjon, a virág alját és a cipő orrát ecsettel kicsit bevizeztem.

Bojt
A bojt készítésének lépéseit a deszertmester oldalon találtam. Nagyon egyszerű elkészíteni és igazán mutatós dísze a tortának.
Kinyújtottam egy kis darab fondantot, és sűrűn bevagdostam. Feltekertem, majd a kés fokával görgetve mélyesztettem be a bojt "nyakát". Kézzel eldolgoztam a felső részét, hogy szép gömb formája legyen.

Nincsenek megjegyzések: