2011. szeptember 14., szerda

Torta díszek fondantból

       A kis vakondos torta óta tordasütési- és díszítési lázban szenvedek :) De az ember nem süt csak úgy folyton tortákat. Ehhez alkalom kell.
Szombaton lesz Dorka lányunk keresztelője, ez most a remek alkalom :)

Pillecukorból készítettem fondantot Tortaimado receptje szerint. Az első próbálkozásom alkalmával katica bogár tortát sütöttem Ambrus 2. születésnapjára. A fondant nagyon ragacsosra sikerült és ez sajnos látszik a tortán is, de az ünnepeltnek így is nagyon tetszett és ez a lényeg.
Most csináltam másodjára, és nagyon örülök, mert remekül sikerült. Jól formázható, nem ragad. Nagyon jó vele dolgozni. Színes pillecukrot használtam (ez volt itthon), ezért halvány narancssárga lett a massza. Egy részét málnapiros ételfestékkel rózsaszínűre színeztem, ebből készült a dekoráció, a torta pedig a halvány narancssárgával lesz bevonva.

       Tegnap megálmodtam, hogy kiscipők lesznek a tortán. Sok leírást találtam képekkel a neten, de nem tetszett igazán egyik sem. Inkább tornacipőre hasonlítanak, nem illik keresztelőre. Aztán eszembe jutott, hogy a Varróházban nemrégiben egy textil babacipő leírását olvastam. Innen vettem a szabásmintát a fondant babacipőhöz. Készítettem még néhány virágot és bojtot.

Jövő héten megmutatom majd a kész tortát, és azt is, hogyan készítettem a díszeket.

Nincsenek megjegyzések: