2011. szeptember 5., hétfő

Hogyan adjunk pénzt (nász)ajándékba?

       Kicsivel több, mint egy évvel ezelőtt, mikor a legjobb barátnőm férjhez ment, valami olyan nászajándékot szerettem volna adni nekik, ami nem mindennapi. Mert a barátnőm sem az.

Mint oly sok ember, ők is már az esküvő előtt együtt laktak, megvolt mindenük. Mi is ilyenkor a legjobb nászajándék? Hát persze: pénz, pénz, pénz.

Napokig törtem a fejem, hogy egy átlagos boríték helyett hogyan adjuk át a pénzt.
Aztán véletlenül találtam egy videót pillangó hajtogatásról. Ez adta az ötletet.
      
        A Magyar Nemzeti Bank honlapjáról letöltöttem öt- és tízezer forintos bankjegyek képét, és akkora méretben nyomtattam ki néhányat, amekkora az igazi bankjegy. (Azért volt szükség bankjegyek nyomtatására, mert ha kisebb címletben akartam volna adni a pénzt, nagyon sok pillangó lett volna. Ez tűnt optimális megoldásnak :) )  Az így nyomtatott és az igazi bankjegyekből pillangót hajtogattam. (Kicsit módosítani kellett a hajtogatást, mert a pillangóhoz négyzet alap kell, így először a bankjegyekből négyzetet kellett hajtogatni.)

Színes papírból készítettem néhány virágot és levelet.

A pillangókra és a virágokra, levelekre vékony drótot erősítettem.

Egy kicsi kaspót megtöltöttem só-liszt gyurmával és a virágokat, leveleket pillangókat a drótok segítségével belenyomtam a gyurmába.


Megyjegyzés: A nyomtatott bankjegyek hátuljára jókívánságokat is lehet írni.

Nincsenek megjegyzések: